Sanni Eerola

Hei!

Olen vihreiden uusi ehdokas Kalajoelta, kahden alle kouluikäisen lapsen äiti ja puoliso yhdelle. Koulutukseltani olen sisustusrakentaja ja ammatiltani kalustesuunnittelija, työskentelen paikallisessa perheyrityksessä. Kotimme on Kalajoen ydinkeskustassa, mutta parhaillaan rakennamme perheeni kanssa uutta kotia. Syksyn tullen muutamme keskelle ainutlaatuista ja arvokasta luontoa Hiekkasärkille merenrannan tuntumaan. Luonnossa liikkuminen on mielestäni paras tapa rentoutua ja välitön pääsy metsään kotipihasta on ollut pitkäaikainen toiveeni ja haaveeni.

Minulle sydämen asioita ovat luonnon ja ihmisten hyvinvointi sekä kestävä kehitys. Olen ehdolla kuntavaaleissa ensimmäistä kertaa ja tavoitteenani on päästä mukaan kunnallispolitiikkaan, jotta saisin olla mukana huolehtimassa erityisesti lasten- ja nuorten asioista, vanhusten hoivan toimivuudesta ja luonnon hyvinvoinnin huomioon ottavasta päätöksenteosta. Hyvä päätöksenteko kunnissa ei välitä puoluerajoista, yksilöiden omista tarpeista tai arvomaailmoista. Päätöksenteko parhaimmillaan huomioi asioista monta eri puolta, luo mahdollisuudet arvokkaaseen arkeen ja elämään. Hyvä päätöksenteko on vaativaa ja pitkäjänteistä, mutta palkitsevaa.

Kalajoella on ihmisen hyvä olla, täällä jokainen on arvokas.

Sanni Eerola